Als creatieve ondernemer is het altijd zoeken naar kansen in de markt. Van ludieke acties tot subtiele promotie-uitingen. Dat is ook precies de reden dat er veel naar elkaar wordt gekeken en wordt overgenomen. Met deze tips proberen we jou te inspireren om aan de slag te gaan met de promotie van jouw winkel (of bedrijf).
Fysieke winkel
Ben jij een ondernemer met een fysieke winkel? Overweeg dan om belettering op je ramen te plaatsen. Dit is geschikt om bijvoorbeeld een groot kortingspercentage op je ramen te plakken. Ook wanneer je op speelse manier een actie tentoon wilt stellen aan het winkelende publiek met opvallende markeringen.
Heb je liever één ontwerp en geheel, dan is het beter om voor een raamsticker te kiezen. Zo kan jij jezelf ten opzichte van je concurrenten onderscheiden. Je wilt natuurlijk dat jouw raambeeld direct opvalt.
Opvallende verpakkingen
In het schap vol producten wil je natuurlijk opvallen. Wat hierbij kan helpen zijn opvallende kleuren. Of denk ook eens aan het communiceren van een win-actie. Deze zie je vaak terugkomen rondom de sluiting van de verpakking, maar kan je deze ook op de verpakking laten drukken. Ook het gebruik van een QR-code is handig om te doen. Wanneer deze code gescand wordt kan je online data verzamelen, dit helpt o.a. bij het sturen van je marketingcampagnes.
Je kunt zelfs inpakpapier bedrukken met een eigen ontwerp of met jouw logo. Zo krijg je de kans om jouw product extra leuk en netjes in te pakken. Naast dat dit er leuk uitziet, wordt het door mensen gewaardeerd als er extra tijd en aandacht aan wordt besteedt. Het kan precies iets zijn waarin jij je kan onderscheiden als ondernemer.
Een goede reden om terug te komen!
De kunst is natuurlijk om klanten vaker naar je winkel te krijgen. Dat ligt ten eerste aan het product zelf, daarnaast aan hoe het wordt verpakt en verkocht. Het zou ook een goede reden
een stempelkaart te gebruiken. Bij elke aankoop of bij aankoop van een bepaalde waarde kan men een stempel of sticker verdienen. Wanneer er een volle kaart is kan er gebruik gemaakt worden van een speciale korting of kan men een gratis artikel cadeau krijgen.
Het is een leuke en subtiele manier om ook iets terug te doen voor de terugkerende klant daar de meeste acties gericht zijn op die eerste nieuwe klant. Tevens is het een leuke afwisseling om dit te delen op je social media kanalen of nieuwsbrief. Zo kun je tegelijkertijd meer informatie vergaren over jouw doelgroep.
Men is echt wel bereid om iets meer te betalen als ze bij jou een product kunnen kopen waar zij zelf geen werk meer aan hebben. Bedenk dus goed dat men jouw product ook cadeau kan geven. Het is goed om daar ook een kaartje of feestelijke sliert aan vast te maken, waarbij alleen nog maar de naam van de jarige ingevuld hoeft te worden. Gemak dient de mens!
Het zijn de details die jouw verpakking subtiel laten ogen. Eigenlijk de liefde van de ondernemer die je letterlijk terugziet als je naar het product kijkt. Als het er goed uitziet, voelt dat vaak al een stuk beter dan een product dat slecht is ingepakt. Wanneer je aan de juiste kwaliteitseis kan voldoen en deze op een nette en feestelijke manier weet te verpakken ga je ongetwijfeld meer (terugkerende) klanten werven. Zo kan jij op een subtiele manier jouw winkel promoten!